top of page
  • תמונת הסופר/תLi-Or Amir, C.P.A

איך לפרסם עסק בעידן של שינויים

עודכן: 26 במרץ 2021

שנת 2020 העבירה את כולנו לאונליין - בעיקר בכל הנוגע לרכישת מוצרים ושירותים. לא מעט עסקים קיימים מצאו עצמם מקימים במהירות אתר וחנות אינטרנט כדי להמשיך ולשרוד. עסקים חדשים "נולדו" לתוך המציאות הדיגיטלית ונאבקים לקבל חשיפה ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש. איך עושים זאת כשהתקציב קטן? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם.


דעו מה הקהל שלכם מחפש


פרסום בגוגל נחלק ל-2: פרסום ממומן באמצעות מודעות, ופרסום אורגני באמצעות דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. השיטות נבדלות בפרמטרים רבים, אבל דבר אחד משותף להן, והוא הכרת מילות החיפוש הרלוונטיות לכם.


אין הכוונה בהכרח למילות החיפוש הפופולריות ביותר בתחום עיסוקכם. למעשה, ההיפך הוא הנכון.

המילים הפופולריות והגנריות ביותר, למשל "סוכנות ביטוח", "עורך דין בתל אביב" או "יעוץ פיננסי", הן גם אלו שהתחרות עליהן היא הקשה ביותר.


בתוצאות אורגניות הדבר מתבטא במשאבים העצומים הנדרשים כדי להגיע לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש - העמוד היחיד שהמשתמשים טורחים לבחון. במודעות מתבטאת התחרות במחיר גבוה מאוד לכל קליק, לפעמים עשרות שקלים. זהו מחיר אשר כדאיותו לעסק תלויה במגוון פרמטרים, ובעיקר:

  • יחס המרה - כמה מתוך המקליקים על המודעה יהפכו ללקוחות משלמים.

  • ערך חיי לקוח (LTV) - ההכנסה הממוצעת מכל לקוח משלם על פני זמן.

בצעו מחקר מילים (keyword research) כדי לגלות מילות חיפוש בתחום עיסוקכם שהתחרות עליהן נמוכה יחסית, אך נפח החיפושים שלהן בינוני-גבוה.

לשימוש במילים אלו רווח כפול:

  1. הן מבטאות במדויק יותר את תחום עיסוקכם, ולכן יגדילו את אחוז הגולשים הרלוונטיים הרואים אתכם.

  2. הן ידרשו פחות כסף והשקעה לשם הופעה בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

לאחר שמצאתם מילים אלו, הגדירו אותן בקמפיין המודעות שלכם, ודאגו שהן יופיעו בעמוד הבית של אתרכם.


אם בין מילים אלו "עליתם" על נושא חדש וחם, מהרו לכתוב עליו בבלוג שלכם. אם תעשו זאת לפני המתחרים, ככל הנראה תזכו לעלייה חדה בתנועת הגולשים לאתר כשכמות החיפושים בנושא תגדל.

משרדנו היה בין הראשונים בארץ לפרסם מדריך למעסיקים בנושא מענקי הקורונה של קליטה ושימור עובדים. הוא הפך במהירות לפוסט הנצפה ביותר באתר.

דייקו בפייסבוק


הפיתוי להגדיר את כל ישראל כקהל מטרה כדי להיחשף למיליוני גולשים - גדול מאוד. אבל בהגדרה רחבה שכזו רבים החסרונות על היתרונות.


כשאתם מפרסמים במנועי חיפוש, אתם מתחרים מול מפרסמים שהגדירו מילות חיפוש דומות - כלומר נמצאים באותה נישה עסקית.

בפרסום ממומן ברשתות החברתיות אתם מתחרים מול כל המפרסמים בעולם, מכל תחום שהוא, אשר "מטרגטים" (כוללים בקהל המטרה שלהם) משתמשים בישראל.

ראו למשל את אתרי הקניות Aliexpress, Wish, SHEIN, או אתרים שמציעים קורסים מקוונים, כמו MasterClass ואוניברסיטאות שונות. אלה גופים עתירי תקציב, שיכולים "להרשות לעצמכם" את העלויות הגבוהות לקליק הנובעות מ"טרגוט" רחב. אבל עבור עסקים קטנים, אשר מגדירים "ביד" (תשלום מקסימלי לקליק) נמוך, זו אינה אפשרות. "טרגוט" רחב מדי, אשר יביא לסימון המודעה שלכם כלא רלוונטית על ידי משתמשים רבים, או פשוט להתעלמות ממנה, עשוי לגרום לפייסבוק להפסיק להציגה כליל תוך זמן קצר.


החדשות הטובות? שוב, דיוק מביא תוצאות. אם העסק שלכם מבצע משלוחים באופן מקומי בלבד, הגבילו את קהל המטרה רק לאנשים באזורכם. אם זהו שירות מקוון, כמו קורס או ייעוץ, הגדירו רק אנשים אשר מתעניינים בנושא זה. הדבר יוביל לחשיפה לקהל רלוונטי יותר, ובמחיר נמוך יותר.


וכיצד תפרסמו בפייסבוק ללא עלות? הזמינו את כל חבריכם לסמן "לייק" בעמוד שלכם, ובקשו מממשפחה ומחברים קרובים להזמין גם את כל מעגל חבריהם. לאחר מכן, הקפידו לפרסם תוכן בעל ערך בעקביות, 1-3 פעמים בשבוע.


תוכן בעל ערך מעשיר את הגולשים במידע שימושי או מעניין ללא שום עלות או התחייבות מצדם. כמו הפוסט הזה.

מקימים עסק? דברו איתנו וקבלו הרבה יותר משירותים חשבונאיים.

26 צפיות0 תגובות
bottom of page