top of page
  • תמונת הסופר/תLi-Or Amir, C.P.A

נקמת היורמים זה עכשיו: שובו של הביטקוין

בדצמבר 2017 חצה הביטקוין את רף 20 אלף הדולר. עכשיו כששיא זה יותר מהוכפל תוך חודש (כמעט 48 אלף דולר למטבע נכון להיום), חשוב שנבין מה השתנה, ולמה הפעם זה עשוי להחזיק.


הקדים את זמנו


הצלילה בשער הביטקוין לאורך 2018 הוכיחה שהטרנד הקדים את זמנו: מחד, המשקיעים בו היו ספקולנטים שקיוו לרווח מהיר. אך מנגד, מוסדות פיננסיים דחו אותו וכשלי אבטחה יצרו גנבות ענק שהביאו משקיעים להפסיד את כל חסכונותיהם. ההתרסקות הייתה בלתי נמנעת.


הגדולים בעקבות האבטחה והרגולציה


הטיפוס ההדרגתי מתוך השפל של ינואר 2019 התאפשר עקב התפתחות פתרונות אבטחה ונהלי אבטחה (CCSS - Crypto Currency Security Standards). במקביל התגבשו רגולציה בנקאית-ממשלתית ופסיקה גם במדינות שטרם קיבלו ביטקוין כמטבע, כגון ישראל. הללו יצרו בהירות רבה יותר באשר להשלכות המס של עסקאות ביטקוין, אשר משרדנו היה בין הראשונים לבאר. הדבר הביא חברות ציבוריות ומוסדות פיננסיים לבצע רכישות מסיביות שלו, ואף הביא את ענקית התשלום המקוון PayPal לאפשר מסחר בו. גם חברת ויזה העולמית השיקה באוקטובר כרטיסי אשראי וחיוב המאפשרים תשלום בביטקוין ודומיו, בשיתוף עם זירת המסחר Coinbase.


אין ספק שהשוק הפיננסי של 2021 כבר הרבה יותר בשל לקבל את הקריפטו - אם לא כעתידו של הכסף בכלל, אז כאלטרנטיבה מתקבלת על הדעת. הוסיפו לכך את הירידה בהיצע החל ממאי 2020 עקב הפחתת תגמול הכרייה ב-50% - אירוע המתרחש אחת לארבע שנים במטרה להבטיח היצע מוגבל של המטבע, וגורם לעלייה מיידית בעודף ביקוש על היצע.


מה הקשר לקורונה?


נכון, אין זה מקרי שהחגיגה מגיעה לשיאה דווקא ב"שנת קורונה". עתות של חוסר וודאות גורמות תמיד לחיפוש אחר כלי גידור חדשים לסיכוני שוק ההון ו"מטבעות המקלט" המסורתיים, כגון הדולר הנמצא בשפל של 20 שנים. יחד עם זאת, עיתויי הצלילה וההתאוששות של הביטקוין במהלך המשבר שיקפו את אלה של שוק ההון - רק ביתר חריפות. מי שיצא משוק ההון באמצע מרץ מימש גם את אחזקותיו בביטקוין.


מכאן, שברוב המקרים הביטקוין אינו מתפקד ככלי גידור. "לכסף אין ריח", נוהגים לומר אקדמאים בתחום החשבונאות. וגם לא לפאניקה.

ומה הקשר לאילון מאסק?


שערי השיא של כ-40 אלף דולר החודש התאפשרו גם בזכות כניסתם של משקיעים פרטיים "כבדים", כגון אילון מאסק, אשר הודעתו על רכישת ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר זעזעה אתמול את בורסת ניו-יורק.

אף שמשקיעים ספקולנטים עשויים "לצאת" בקרוב נוכח שערי השיא, החברות הציבוריות והמוסדיים, שהיו אחראיות לעליות של השנה האחרונה, שומרות בינתיים על אחזקותיהן - ואלו אחזקות גבוהות מאוד. ייתכן מאוד שנוכחות גורמים אלה תביא יותר יציבות לשערים התנודתיים של הקריפטו, ואולי אפילו על הצד הגבוה - לטובת הסוחרים הסבלניים.


מכרתם ביטקוין? צריכים לדווח לרשות המסים? דברו איתנו.


70 צפיות0 תגובות
bottom of page